Over 100 000 har hørt Amanda Tenfjord`s «Run» etter at den ble med i en reklamevideo.

Annonse[pro_ad_display_adzone id="4935"]

I fjor skrev Amanda Tenfjord (17) fra Tennfjorden sangen «Run». Nå har den fått over 100 000 visninger på Youtube etter at den ble brukt i en reklamevideo for Personskadeforbundet LTN.

– Jeg synes det er kjempemoro at så mange har hørt sangen og synes det er spesielt å høre at så mange går rundt å nynner på dem, sier Amanda.

Sangen er inspirert av en venninne av henne som hadde det vanskelig.

– Den handler om det å løpe fra følelsene sine og at man ikke skal gnage på det samme om og om igjen, forklarer Amanda.

– Helt tilfeldig at den ble brukt

Det hele startet med at Amanda fikk hjelp av en bekjent av henne som jobber i reklamebyrået I&M. Han jobbet endel med musikk og Amanda fikk hjelp av ham til å mixe og spille inn sangen sin. Daglig leder i I&M fikk høre sangen og hadde da lyst å bruke den i reklamefilmen for Personskadeforbundet.

– Det var helt tilfeldig at den ble brukt, men veldig gøy, sier Amanda.

(Youtube-filmen fra Personskadeforbundet. Artikkelen fortsetter under.)

Over 100 000 visninger

Videoen på YouTube har nå over 100 000 visninger etter litt over en måned. I tillegg finner du sangen både på Spotify, iTunes og Wimp.

– Det har blitt så stort rundt låten og det at den ble brukt i videoen på YouTube har hjulpet meg mye. Jeg synes i tillegg at det er veldig gøy at den har blitt så stor på YouTube og at så mange har hørt den, forteller Amanda.

Hun har skrevet mange låter og skal fortsette å med musikk, men har ikke helt bestemt seg for hva hun vil bli i fremtiden.

– Jeg har ikke bestemt meg for å gå inn for å bli musiker, jeg tenker først og fremst å ta utdanningen ferdig, så finner jeg ut hva jeg skal gjøre, forklarer hun.

Du finner sangen på Spotify her.

Albumcoveret til

Annonse[pro_ad_display_adzone id="4936"]