Området oser av rike forretningsfolk med dårlig tid, og et ønske om en komfortabel vei til en bedre helse. D

Annonse[pro_ad_display_adzone id="4935"]

– Vi arbeidet som personlige trenere før vi startet for oss selv. Jeg jobbet i et lite studio med en relativt dårlig standard. Mannen min Pål Hauge, arbeidet hos en større helsestudiokjede og opplevde et stadig press på utstyret. Han hadde kunder som ikke fikk trent ordentlig på grunn av mangel på ledige apparater, sier hun.

– Han solgte ekstremt godt og vant også mange priser. Vi ville ikke ta til takke med Second best. Så vi tenkte av i bare skulle kline til og starte vårt eget studio, sier Hild-Elin Hjelmeland til Nytt i Uka.

Først reiste de til Stockholm og Gøteborgfor å se hva andre hadde fått til. De gjorde undersøkelser på nettet og studerte treningssenter i London og New York. Etter hvert kom de fram til det som skulle bli deres egen nisje. «All-inclusive» medlemmer skulle få sitt eget skap med alt de trengte for å utføre en treningsøkt.

– Når kundene våre kan komme direkte fra jobb i dress og finne alt de trenger i skapet sitt, har de allerede kommet over et hinder. Det har i hvert fall fungert utrolig bra for klientellet vårt på Aker Brygge, sier Hjelmeland til avisa.

Treningssenteret har nå nærmere 50 «all-inclusive» medlemmer, som betaler mellom 9.700 og 11.500 kroner i måneden. Det inkluderer to timer to timer personlig trening, protein-shake, frukt, kaffe, havregryn, kostholdsveiledning, kondisjonstester og et eget skap.

– For de rette folkene er det bare lommerusk. Samtidig er det ingen som ønsker å kaste penger ut av vinduet, uansett hvor mye man måtte ha å rutte med, sier Hjelmeland.

Antallet «all-inclusive» medlemmer har økt jevnt og trutt siden de startet for 4 år siden. I tillegg har Jobbsprek flere hundre klippkunder. Disse kjøper klippekort på personlige treningstimer, men får da ikke eget garderobeskap. I fjor hadde driftsselskapet Jobbsprek inntekter på 5,8 millioner kroner.

Annonse[pro_ad_display_adzone id="4936"]